Dewizą naszej szkoły jest
otwartość na potrzeby drugiego człowieka. Dzięki klasom integracyjnym uczniowie nie są izolowani od swoich pełnosprawnych rówieśników. W takich typowych warunkach, przygotowują się do życia.
Staramy się tworzyć
przyjazny klimat dla dzieci i rodziców. Pragniemy, aby spotkanie dzieci zdrowych i z trudnościami zaowocowało w przyszłości otwartością i troską o drugiego człowieka.
W naszej szkole panuje
rodzinna atmosfera dająca
poczucie bezpieczeństwa dzieciom oraz satysfakcję zatrudnionym pracownikom. Kadra pedagogiczna to
zespół wysoko wykwalifikowanych, nieustannie kształcących się ludzi ukierunkowanych na rozwój.
Szkoła Podstawowa w Mostach jest szkołą otwartą dla wszystkich uczniów, dlatego już od kilku lat funkcjonują tu
klasy integracyjne. Nasi absolwenci kontynuują naukę w klasach integracyjnych sąsiadującego z nami Gimnazjum w Mostach. Klasa integracyjna to klasa,
w której uczy się od 15 do 20 uczniów, w tym 3-5 uczniów posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego.
Dzieci pełnosprawne realizują obowiązujący program nauczania, a niepełnosprawne pracują w zależności od orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych umożliwiamy:
- realizowanie programu dostosowanego do ich tempa rozwoju, indywidualnych potrzeb i możliwości
- dodatkowe godziny rewalidacji indywidualnej, terapii logopedycznej itp.
- otrzymanie wsparcia psychospołecznego poprzez zorganizowaną pracę psychologiczno – pedagogiczną
- bogato wyposażony gabinet terapeutyczny i logopedyczny
- specjalistyczne programy multimedialne i pomoce dydaktyczne do pracy wspomagającej rozwój dziecka
- wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną
- dysponujemy kadrą i warunkami do rewalidacji ruchowej
Jednym z najważniejszych zadań wychowawczych naszej szkoły jest
budzenie w uczniach świadomości ekologicznej i podejmowanie działań w zakresie ochrony środowiska naturalnego.
Edukację środowiskową trzeba rozpoczynać od najmłodszych lat. Jest to okres szczególnej wrażliwości na przyrodę i otoczenie zewnętrzne.
Tylko długotrwały proces edukacyjny pozwoli w pełni zrozumieć sens twierdzenia: „człowiek jest częścią przyrody i stanowi nieodłączny element środowiska”. Edukacja ekologiczna dzieci to świadoma i celowa działalność nauczyciela, która odniesie pozytywny skutek pod warunkiem, że dzieci wezmą w niej aktywny udział.
Koła zainteresowań
- koło teatralne
- koło regionalne
- koło biblijne
- koło języka polskiego
- koło języka angielskiego
- chór szkolny, koło historyczne
- koło fotograficzne
- koło matematyczne
- koło historyczne
- koło przyrodnicze
- chór szkolny
- Szkolne koło Caritas
- koło plastyczne
- sekcja gier zespołowych
- zespół tańca
W szkole jest realizowany projekt edukacyjny "Pakiet startowy" dla uczniów klas starszych. Trwający 3 lata tj. od 2011 – 2014 roku, obejmujący co roku uczniów klas V.
W ramach pakietu uczniowie mogą uczęszczać na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne (po
2 w pakiecie):
- z języka polskiego
- matematyczne
- naukowo techniczne
- z języka angielskiego
- z ekspresji kulturalnej (tańca)
Jak uczymy języków
Język angielski jako język uniwersalny stanowi ważny element pracy dydaktycznej
i wychowawczej w naszej szkole. Naukę tego języka dzieci rozpoczynają już na I-szym etapie kształcenia, a nie w IV klasie jak zobowiązuje do tego podstawa programowa.
Zasady naboru dzieci do klas integracyjnych
Kwalifikacja dzieci niepełnosprawnych do klas integracyjnych odbywa się w oparciu o specjalną opinię o poziomie rozwoju i potrzebach edukacyjnych dziecka. Decyzję o zapisaniu dziecka do klasy integracyjnej podejmują rodzice w porozumieniu z poradnią psychologiczno – pedagogiczną i szkołą, do której dziecko miałoby uczęszczać.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY